معرفی شهر قونیه برای آنها که اولین بار است قصد سفر به این شهر کشور ترکیه را دارند ضروری است. این شهر محل دفن مولانا، شاعر معروف ایرانی، است. این شاعر در بین ما ایرانی ها محبوبیت ویژه ای دارد. به همین دلیل هم تعداد زیادی ایرانی در فصل های مختلف سال برای زیارت مقبره او به این شهر سفر می کنند. این شهر دیدنی های دیگری هم دارد که علاوه بر مقبره مولانا می توان برای دیدن آنها نیز وقت گذاشت. قونیه از استانبول فاصله زیادی دارد. اما با شهر توریستی آنتالیا همسایه است. این شهر به طور تقریبی در مرکز این کشور واقع شده است و از شهرهای ساحلی نیست. برای خرید ارزان از سایت تور لیدر و سفر به این شهر می توانید از افراد متخصص مشورت بگیرید.

معرفی شهر قونیه-قونیه-سایت تورلیدر-تورلیدر-tourlider

آشنایی با قونیه

در معرفی شهر قونیه قید می شود که این شهر هفتمین شهر پر جمعیت در ترکیه به شمار می رود. این شهر را در این کشور می توان در دسته شهرهای مذهبی قرار داد. قونیه از نظر عرفانی و مراسم های سماع دارای تاریخچه طولانی است و طرفداران زیادی در مردمانی از همه دنیا و به خصوص ایران دارد. این شهر در گذشته های نه چندان دور در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است. قونیه در تاریخ این کشور میزبان تمدن های گوناگونی بوده است. این شهر بدون وجود مقبره مولانا به طور قطع به این اندازه در میان گردشگران محبوب نمی شد. قونیه مرکز استانی به همین نام است. معماری مقبره حضرت مولانا در این شهر جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران دارد. ضمن این که این مقبره از حال و هوای عرفانی خاصی نیز برخوردار است.

این شهر تاریخ غنی و فرهنگی کهن داشته و قدمتی هفت هزاره ساله دارد. در دوران سلجوقیان این شهر اهمیت زیادی داشته است. مولانا نیز در همین دوران در این شهر سکونت داشته است. شهرهای مهم نزدیک به این شهر آنکارا و آنتالیا هستند. به طوری که می توان با سه ساعت رانندگی از آنکارا خود را به این شهر رساند. برای داشتن سفر ارزان می توان زمینی هم به آنجا رفت. زبان مردمان این شهر ترکی است و کمتر کسی از ساکنان آن به زبان انگلیسی مسلط است.

بهترین زمان برای سفر به قونیه

معرفی شهر قونیه بدون گفتن از مراسم آیین و تصوف که در وقت های مخصوصی برگزار می شود ممکن نیست. به دلایل زیادی این شهر بسیار گردش پذیر است. این شهر در تابستان آب و هوایی معتدل دارد، اما کمتر کسی برای سفر به این شهر تابستان را انتخاب می کند. با این که در فصل سرما این شهر سرد است، اما خیل گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند. یکی از مهم ترین علت هایی که گردشگران پاییز را برای سفر انتخاب می کنند این است که در ماه دسامبر مراسم ویژه ای که سالگرد مرگ مولانا است و به عروسی مولانا شهرت دارد برگزار می شود. این ماه معادل روزهای آخر پاییز است. اما به این علت که این شهر در این زمان بسیار شلوغ می شود، برای برخی بهترین زمان برای سفر به قونیه محسوب نمی شود.

حضرت مولانا-سایت تورلیدر-ترکیه-قونیه-tourlider

دیدنی های شهر قونیه

در معرفی شهر قونیه درباره دیدنی های گوناگون آن نیز گفته می شود. از موزه های مهم شهر قونیه می توان به موزه مولانا، خانه و موزه آتاتورک، موزه باستان ‌شناسی، موزه کویون اوغلو، موزه مردم نگاری و موزه کاراتای یا کاشی اشاره کرد. این شهر مذهبی دارای مساجد دیدنی نیز هست که از آن جمله می توان مسجد علاء الدین، مسجد سلیمیه، مسجد جامع شرف‌ الدین و مسجد عزیزیه را نام برد. کلیسای ایا النا نیز از دیدنی های دیگر این شهر است.

تپه علاء الدین، شهرهای زیرزمینی مخفی و بی شهیر از مناطق تاریخی قونیه هستند. از جاذبه های طبیعی قونیه هم می توان به باغ‌ های مرام، سرای قباد آباد، باغ پروانه های گرمسیری و ارگلی اشاره کرد. دریاچه دهانه آتشفشان مکه، دریاچه نمک توز و دریاچه بی شهیر نیز از دریاچه ها و مراکز دیدنی این شهر هستند. این شهر به داشتن چشمه های آب گرم نیز هست که چشمه‌ آب گرم ایلیگن هم از آن جمله است.  

از آنجا که این شهر سال ها است که گردشگران زیادی دارد، از امنیت خوبی نیز برخوردار است. بیشتر ساکنان این شهر نیز مسلمان هستند. برای رزرو انلاین سفر به این شهر دوست داشتنی که می توان حال و هوای خاصی را در آن تجربه کرد، می توانید به وب سایت تور لیدر مراجعه کنید.َ

بهترین زمان برای سفر به قونیه-قونیه-ترکیه-تورلیدر-سایت تورلیدر-tourlider

معرفی شهر قونیه و اقامت در آن

در معرفی شهر قونیه باید از محل های اقامت در آن نیز صحبت شود. به دلیل این که این شهر گردشگری است خود را به انواع و اقسام مکان های اقامتی گران و ارزان مجهز کرده است. آنها که هزینه زیادی ندارند که صرف محل اقامتشان کنند می توانند به راحتی هتل ارزان قیمت مناسب خودشان را پیدا کنند. آنها هم که برایشان مهم است محل اقامت لوکس و با امکاناتی داشته باشند، می توانند خیلی زود در بین هتل های گران قیمت محل اقامت دلخواهشان را پیدا کنند. 

ده هتل در قونیه که بسیار شیک هستند عبارت اند از: هتل 5 ستاره ریکسوس، هتل 4 ستاره درگاه، هتل 5 ستاره آنمون قونیه، هتل 5 ستاره ددمان، هتل 5 ستاره بایر دیاموند، هتل 5 ستاره نووتل قونیه، هتل 4 ستاره قردان گلد قونیه، هتل 4 ستاره هیلتون گاردن این قونیه، هتل 5 ستاره رامادا پلازا و هتل 5 ستاره سلجوق قونیه. این هتل ها با توجه به ستاره هایی که دارند از امکاناتی مثل استخر، ماساژ و سالن های ورزشی برخوردار هستند. البته کسانی این هتل ها را انتخاب می کنند که برایشان مهم است که علاوه بر گردش در شهر محل اقامت بسیار راحت و شیکی نیز داشته باشند که لذت سفرشان را چند برابر کند.

اقامت در قونیه برای برخی تنها به داشتن یک تخت برای استراحت و جایی برای دوش گرفتن ختم می شود. این گردشگران ترجیح می دهند هزینه زیادی را صرف اقامت نکنند و پول آن را ذخیره کنند. تعداد زیادی هتل ارزان قیمت و همچنین هتل آپارتمان و هاستل در این شهر وجود دارد که این گردشگران می توانند برای اقامت به سراغ آنها بروند.