مراکز خرید و مناطق دیدنی آنتالیا برای آنها که قصد سفر به این شهر را دارند بسیار مهم اند. این شهر ساحلی بسیار زیبا است و می توان تجربه ای بی نظیر از آرامش را در آن داشت. این شهر علاوه بر ساحل های سر سبز و تماشایی دارای مناطق دیدنی بسیاری است. به دلیل توریستی بودن دارای پاساژهای بزرگی است که سفر گردشگران را در آن به یاد ماندنی تر می کند. آنتالیا نه تنها در میان ایرانی ها بلکه در نظر گردشگرانی از همه دنیا دارای جذابیت های بسیاری است. هزینه تفریح و گردش در این شهر از استانبول ارزان تر است و می توان این ویژگی را یکی از مزایای سفر به آن دانست. در ادامه درباره این شهر ساحلی اطلاعات بیشتری کسب می کنید. سایت تورلیدر یکی از بهترین منابع ثبت نام تور آنتالیا است.

مراکز خرید و مناطق دیدنی آنتالیا

آنتالیا؛ از دیدنی ترین شهرهای ساحلی ترکیه

مراکز خرید و مناطق دیدنی آنتالیا تنها بخشی از جذابیت های این شهر هستند. این شهر که در غرب دریای مدیترانه واقع شده است، سواحلی بسیار زیبا و آرام دارد که دیدن آنها در هر جایی ممکن نیست. این شهر جمعیت زیادی ندارد و با این که توریستی شده است، هیاهوی استانبول را ندارد و برای آنها که طرفدار آرامش هستند مناسب تر است. تفریحات ساحلی در این شهر طرفداران زیادی دارند، ضمن این که شنا کردن در دریا و آفتاب گرفتن در ساحل می تواند ساعت های زیادی از وقت گردشگران را به خود اختصاص دهد. این شهر در همه فصل های سال جذابیت های خودش را دارد، اما بهترین زمان سفر به این شهر فصل تابستان است.  

برای مسافرت به این شهر نیاز است که دست کم پنج روز زمان گذاشته شود. به این ترتیب امکان بازدید از همه دیدنی ها و پاساژهای شهر وجود دارد. طبیعت تماشایی در کنار موزه ها و مکان های تاریخی موجب شده اند که گردشگران با هر سلیقه ای بتوانند نهایت لذت را در این شهر ببرند.

بناهای تاریخی، مراکز خرید و مناطق دیدنی آنتالیا

از مهم ترین مراکز خرید و مناطق دیدنی آنتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کالیچی از پرطرفدارترین مناطق آنتالیا است. قدم زدن در کوچه های سنگفرش با دیوارهای سنگی این منطقه بسیار دلپذیر است و در این بافت قدیمی می توان بناهایی با معماری زیبا و کاخ های عثمانی را به تماشا نشست. کافه ها و رستوران های این منطقه برای استراحت و وقت گذرانی مناسب اند.
  • آسپندوس بنایی تاریخی در این شهر است که روزگاری آمفی تئاتر رومی ها بوده است. البته این منطقه در داخل آنتالیا نیست و برای دیدار از آن باید 40 کیلومتر از شهر فاصله گرفت. این بنا بسیار سالم مانده است و گردشگران حس و حال عجیبی را در آن تجربه خواهند کرد.
  • یکی دیگر از مناطق دیدنی که در تور گردشگری آنتالیا حتماً گنجانده می شود، برج ساعت است. این برج در محله کاله کاپیسی که مرزی میان شهر قدیم و جدید آنتالیا محسوب می شود واقع شده است.
  • پرگه به علت داشتن حمام ها و سرچشمه ها شهرت پیدا کرده است. جایی در 18 کیلومتری آنتالیا که دیدنی های زیادی را در خود جای داده است.
  • مسجد ییولی مناره از دیگر بناهای دیدنی این شهر است. هفده سال زمان برای ساخت این مسجد صرف شده است. نمایی مستطیل شکل که گنبدی چند ضلعی دارد.

با انتخاب محل هتل در نزدیکی دیدنی های شهر آنتالیا می توان در وقت صرفه جویی کرد. مناره شکسته، مسجد مهمت پاشا، قلعه رومیان و تونک تپه از دیگر دیدنی های آنتالیا به شمار می روند. از موزه های این شهر می توان موزه آنتالیا، موزه مینی سیتی آنتالیا، موزه آتاتورک آنتالیا، موزه زیر آبی سیده آنتالیا و موزه سیده آنتالیا را نام برد.

مناطق دیدنی آنتالیا

بازارها، مراکز خرید و مناطق دیدنی آنتالیا

از مراکز خرید و مناطق دیدنی آنتالیا می توان موارد زیر را نام برد:

  • ترا سیتی از مراکزی است که می توان در آنجا برندهایی معروف از همه دنیا را دید. ضمن این که برندهای مشهور ترک نیز در این مرکز به فروش می رسند. این مرکز خرید بسیار بزرگ و لوکس است و به رستوران و فوت کورت نیز مجهز است.
  • در مرکز ام میگروس می توان انواع برندهای بین المللی سوپرمارکتی، عطر و محصولات دیجیتالی را یافت. این فروشگاه سوئیسی در همه شهرهای ترکیه از جمله آنتالیا شعبه دارد. در این مرکز می توان انواع برندهای ورزشی معروف در جهان را خریداری کرد.
  • آنتالیا توربان مارینا نیز از مراکز مهم خرید در این کشور است. این پاساژ در نزدیکی مدیترانه و محله کالیچی واقع شده است.
  • از جدیدترین مراکز این شهر می توان به مارک آنتالیا اشاره کرد. در این مرکز مجموعه ای از مارک های لباس و کیف و کفش را می توان یافت. به دلیل این که این مرکز در سطح شهر واقع شده است، دسترسی به آن ساده است. در زمان رزرو آنلاین محل اقامت می توان به این مسئله توجه داشت.

از دیگر مراکز مهم می توان به شی مال، اوت لت دیپو آنتالیا و اوزدیلک پارک اشاره کرد. بازار جمهوریت و ایکی کاپیلی هان هم برای آنها که به گردش در بازارهای قدیمی علاقه مند هستند مناسب اند. این بازارها برای خرید سوغاتی نیز محل هایی بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. 

مراکز خرید آنتالیا

مهم ترین سواحل و بنادر آنتالیا

علاوه بر مراکز خرید و مناطق دیدنی آنتالیا سواحل آن نیز از جمله دیدنی های شهر هستند. ساحل کنیالتی از سواحل بزرگ این منطقه است و امکانات بسیار زیادی دارد. کافه ها، رستوران ها، آکواریوم آنتالیا و پارک ساحلی این ساحل در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارند. ساحل لارا نیز از تمیزترین های این شهر است و شنا کردن در آن به دلیل شفافیت آب بسیار دلچسب است. ساحل کمر نه تنها برای گردشگران ایرانی بلکه برای اروپایی ها نیز از جذابیت برخوردار است. قایقرانی و غواصی در این ساحل برای همه گردشگران امکان پذیر شده است.

ساحل بلک آنتالیا به آنها که دوست دارند یک ساحل شیک و لوکس را تجربه کنند پیشنهاد می شود. ضمن این که می توان به ورزش های رفتینگ، پاراگلایدر و فوتبال و تنیس در این محل پرداخت. بندر قدیمی آنتالیا، بندر فاسیلز و بندر سیده از مهم ترین بنادر این شهر هستند. برای سفر به این شهر و لذت بردن از سواحل این شهر می توان از طریق رزرو از سایت تورلیدر اقدام کرد.