راهنمای سفر به شهر ترابزون برای گردشگرانی که می خواهند به این شهر سفر کنند بسیار کارآمد است. سفر کردن بدون شناخت و آگاهی ممکن است به از دست دادن فرصت ها و هزینه ها منجر شود. لازم است اطلاعات کافی درباره مکان های دیدنی شهر، فاصله از شهرهای دیگر، نوع آب و هوا و شیوه های حمل و نقل به دست آورده شود. با کسب آگاهی صحیح است که می توان طوری برنامه ریزی کرد که از زمان خود بیشترین سود را برد. شهر ترابزون در شمال شرقی ترکیه و در کنار دریای سیاه واقع شده است. شهری باستانی با طبیعتی دلپذیر که همواره مورد توجه گردشگران بوده است. برای آنها که زمان لازم برای برنامه ریزی سفر را ندارند، ثبت نام در تور ارزان راه حل بسیار مناسبی محسوب می شود.  

راهنمای سفر به شهر ترابزون

راه های سفر به ترابزون

در راهنمای سفر به شهر ترابزون به گردشگران گفته می شود درست است که به گرفتن ویزا نیاز نیست، اما به همراه داشتن گذرنامه ای که دست کم 6 ماه اعتبار داشته باشد الزامی است. عوارض خروج از کشور نیز باید پرداخت شود. برای سفر به این شهر می توان به شکل هوایی و زمینی اقدام کرد. این شهر فرودگاهی دارد که برای سفرهای هوایی می توان از طریق آن اقدام کرد. اما برای سفر زمینی چند راه وجود دارد. برای سفر زمینی به شهر ترابزون می توان با داشتن گواهی نامه بین المللی از طریق خودروی شخصی، پایانه های اتوبوس در شهرهای تهران و تبریز و همچنین با قطار اقدام کرد.   

برای این که گردشگران بتوانند خودشان را به این شهر برسانند می توانند از سه مرز بازرگان، سرو و رازی استفاده کنند. خرید تور از سایت تورلیدر کمک می کند که گردشگران بتوانند سفر به یاد ماندنی تری را برای خود رقم بزنند.  

درباره اقلیم و آب و هوای شهر ترابزون

آب و هوا اهمیت زیادی در سفر دارد. مهم است که در چه فصلی به این شهر سفر کنیم تا بتوانیم بهترین لحظات را داشته باشیم. تابستان ممکن است فصل مناسبی برای سفر به شهری که کنار دریا است و آب و هوای مرطوبی دارد نباشد. اما فصل بهار در این شهر می تواند فرح بخش باشد. پاییز و زمستان این شهر سرد و برفی است و بارش های فراوانی دارد. مهم است که گردشگران چه قصدی از سفر خود داشته باشند. برای آفتاب گرفتن در ساحل و لذت بردن از آب و شنا فصل های گرم می تواند بسیار مناسب باشد. اگر گردشگری بخواهد به قصد لذت بردن از ورزش های زمستانی سفر کند، باید فصل های سرد سال را برای سفر انتخاب کند.     

هزینه خورد و خوراک در ترابزون

هزینه اقامت در ترابزون

راهنمای سفر به شهر ترابزون بدون فکر کردن به محل اقامت ممکن نیست. محل اقامت از مهم ترین دغدغه های گردشگرانی است که بخش مهمی از هزینه ها را نیز به خود اختصاص می دهد. تنوع زیادی در شهرهای توریستی برای اقامت وجود دارد. هر گردشگری می تواند با توجه به هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته است، دست به انتخاب بزند. محل های اقامت خوبی در این شهر وجود دارد که امکانات خوبی را در خود جای داده اند.

گردشگرانی که از اقامتگاه خود انتظار زیادی ندارند و به آن تنها به چشم یک محل خواب و استراحت فکر می کنند می توانند به سراغ هاستل بروند. اما آنها که دوست دارند تجربه بهتری از سفر و اقامت خود داشته باشند، می توانند فهرست هتل را ببینند. زورلو (Zorlu)، نووتل (Novotel) و هیلتون (Hilton) از جمله محل های اقامتی هستند که امکانات متنوعی را می توان در آنها مشاهده کرد.

دیگر هزینه های سفر به شهر ترابزون

در راهنمای سفر به شهر ترابزون باید به خورد و خوراک و هزینه های حمل و نقل نیز توجه شود. از آنجا که فرهنگ مردم کشور ترکیه به کشور ما شباهت بسیاری دارد، تفاوت ذائقه زیادی در سفر به این شهر دیده نمی شود و می توان به سرعت غذای دلخواه خود را پیدا کرد.

رستوران ها و غذاخوری ها تنوع بالایی دارند. بهترین پیشنهاد برای آنها که می خواهند هزینه خورد و خوراک را در سفر پایین بیاورند، استفاده از غذاخوری های خیابانی است. به این ترتیب است که می توان در هزینه های غذا صرفه جویی کرد. برای آنها که دوست دارند در فضایی شیک تر و مناسب تر غذا بخورند و هزینه کافی برای خورد و خوراک را در سفر دارا هستند، رفتن به رستوران پیشنهاد بهتری است. باردو ماوی، کالامیش و هران از رستوران های این شهر هستند.

دولموش و تاکسی از پر استفاده ترین وسایل حمل و نقل داخل شهری در ترابزون به شمار می روند. تاکسی برای گردشگرانی مناسب است که هزینه حمل و نقل برایشان اهمیت ندارد. زیرا هزینه تاکسی در این شهر اصلاً به صرفه نیست. اما برای سوار شدن بر دولموش ها هزینه کمتری پرداخت می شود. به طور قطع، برای دسترسی به همه جای شهر می توان از این وسایل بهره برد.

فرودگاه ترابزون

راهنمای سفر به شهر ترابزون و جاذبه ها

راهنمای سفر به شهر ترابزون به گردشگران می گوید که در سفر به آن می توانند هم از جاذبه های تاریخی و هم از طبیعت لذت ببرند. از مکان های تاریخی این شهر می توان به قلعه ترابزون اشاره کرد. یکی از قدیمی ترین دیدنی ها و آثار به جای مانده از امپراطوری روم که کاربرد نظامی داشته است. موزه ایاصوفیه از دیگر جاهای دیدنی است که قدمت زیادی دارد و در گذشته های دور ابتدا کاربرد کلیسا و بعد مسجد داشته و بعد از آن به موزه تبدیل شده است. هم ساختمانش تماشایی است و هم می توان برای تماشای موزه وقت گذاشت.

صومعه سوملا در این شهر در یک غار قرار دارد که هم مسیر دسترسی به آن زیبا است و هم تماشای خودش خالی از لطف نیست. پارک بوزتپه از جمله دیدنی هایی است که در منطقه ای سبز و زیبا واقع شده است. این پارک با توجه به امکانات خوبی که دارد یکی از مهم ترین مراکز تفریحی این شهر است. عمارت آتاتورک هم از دیگر مراکز تماشایی این شهر است که بیشتر گردشگران برای دیدار از آن زمان صرف می کنند.

دریاچه اوزون گول هم طبیعت تماشایی دارد که دیدار از آن به همه گردشگران توصیه می شود. این شهر کوچک است و به اندازه شهرهای بزرگ و توریستی کشور ترکیه مرکز خرید ندارد، اما می توان برای خرید سوغاتی و دیگر محصولات مورد نیاز به مراکز خرید این شهر مراجعه کرد. مرکز خرید فروم، اوت لت جواهر، وارلی ‌باش آتاپارک و میرا پارک از جمله مهم ترین و مدرن ترین ها در ترابزون هستند.