راهنمای سفر به انتالیا و آشنایی پیشاپیش با آب و هوا و مکان های دیدنی و همچنین موقعیت جغرافیایی آن اهمیت زیادی دارد. برای هر گردشگری مهم است که بداند پیش از مسافرت به یک شهر و منطقه با چه چیزی رو به رو می شود و چه هزینه هایی در انتظار او خواهد بود. ساحلی بودن شهر تعیین می کند که گردشگران بیشتر وقت خود را در ساحل خواهند گذراند و بیش از هر چیز می توانند از تفریحات آبی لذت ببرند. شهر توریستی مانند آنتالیا به همه امکانات لازم برای گردشگران مجهز است و به همه نیازهای آنها پاسخ می دهد. از آنجا که این شهر در سواحل دریای مدیترانه واقع شده است، در فصل های گرم سال همواره مورد استقبال گردشگران است. تور ارزان آنتالیا مناسب آنها است که دوست دارند با هزینه های کمتری روزهای خود را در مسافرت سپری کنند.  

راهنمای سفر به آنتالیا

هزینه های سفر به انتالیا

راهنمای سفر به انتالیا شامل هزینه ها نیز می شود. این هزینه با توجه به عوامل مختلفی قابل تغییر هستند. از جمله عوامل اثرگذار بر روی قیمت مسافرت به آنتالیا می توان به قیمت بلیط هواپیما، قیمت هتل، هزینه هتل و خورد و خوراک و همچنین هزینه حمل و نقل اشاره کرد. حتی زمانی که برای گشت و گذار در این شهر انتخاب می کنید نیز مهم است. در فصل های گرم سال و به ویژه تعطیلات نوروز قیمت خدماتی که در این شهر به گردشگران ارائه می شود بسیار گران تر از فصل های سرد سال است. هزینه تفریحاتی که در این شهر وجود دارد در زمان های مختلف متفاوت است و می توان با خرید از باجه های داخل شهر بابت آنها هزینه های کمتری پرداخت کرد.    

در کل باید گفت که هزینه تور انتالیا از این که گردشگر خودش بخواهد برای گشت و گذارش هزینه کند پایین تر تمام خواهد شد. یکی دیگر از هزینه ها که نباید از نظر دور بماند هزینه حمل و نقل داخل شهری است. در این شهر انواع وسایل عمومی برای جا به جایی وجود دارد. استفاده از تاکسی در این شهر اصلاً به صرفه نیست. حتی هستند گردشگرانی که ترجیح می دهند به جای هزینه کردن برای بلیط هواپیما با اتوبوس و زمینی از ایران به آنجا بروند. به این ترتیب، هم از مقصد و هم از مسیر سفر لذت می برند. 

تور آنتالیا

بهترین زمان رفتن به آنتالیا

راهنمای سفر به انتالیا درباره زمان مناسب رفتن به این شهر هم می گوید. شاید بتوان بهترین زمان رفتن به این شهر را نیمه اول سال دانست. این شهر به دلیل ساحلی بودن هوای شرجی دارد و در این زمان از سال هوا بسیار مطبوع است. سرد شدن هوا در نیمه دوم سال و بارش باران های شدید زمان مناسبی برای این شهر نیست. در سرما جایی برای آب گرفتن و شنا کردن و لذت بردن از تفریحات آبی وجود ندارد. در فصل بهار که هوا هنوز کمی سرد است و اوایل فصل پاییز که اب و هوا در حال سرد شدن است، می توان به این شهر رفت. زیرا در این مواقع سال هزینه ها پایین تر تمام می شود و به دلیل کم بودن مسافر تخفیف های خوبی روی تورها و هتل ها به گردشگران تعلق می گیرد. 

درست است که در تابستان می توان از این شهر نهایت لذت را برد، اما این مسئله را در نظر داشته باشید که در این فصل این شهر بسیار شلوغ است و هزینه ها بسیار بالاتر است. علاوه بر ایرانی ها گردشگران اروپایی نیز به این شهر ساحلی در ترکیه می روند و در آنجا آفتاب می گیرند.

تفریحات آنتالیا

در راهنمای سفر به انتالیا نیاز است که درباره تفریحات این شهر نیز اطلاعاتی آورده شود. درست است که مهم ترین تفریحات شهر آنتالیا آبی هستند، اما این شهر تفریحات دیگر هم دارد. رفتن به پارک آبی و رفتینگ از جمله تفریحات بسیار پر طرفدار در این شهر محسوب می شود. به طور معمول برای لذت بردن از این تفریحات می توان از تورهای داخلی این شهر و با مراجعه به غرفه های خدمات توریستی مراجعه کرد. خرید از این غرفه ها ارزان تر تمام می شود. خرید تور از هتل ها به دلیل گران بودن به گردشگران توصیه نمی شود.

از جمله پارک های آبی این شهر می توان به پارک آبی آکوالند، پارک آبی لندز آف لجندز، پارک آبی ریکسوس پرمیوم تروی و پارک آبی ددمان اشاره کرد. برنامه رفتینگ نیز در رودخانه ای نزدیک شهر به اسم ماناوگات برگزار می شود که گردشگران می توانند تجربه ای بی نظیر را در آنجا داشته باشند. سافاری با جیپ هم از دیگر تفریحاتی است که گردشگران به آن علاقه مند هستند. سایت تورلیدر جایی است که برای ثبت نام در تورهای ارزان شهر آنتالیا می توانید به آنجا مراجعه کنید.

تفریحات آنتالیا

راهنمای سفر به انتالیا و اطلاعاتی درباره این شهر

در راهنمای سفر به انتالیا به این مسئله اشاره می شود که برای ورود به این شهر به گرفتن ویزا نیاز نیست. واحد پولی که در این شهر نیاز است لیر است و مردمان آن به زبان ترکی صحبت می کنند. ایرانی هایی که زبان ترکی آذری می دانند می توانند گلیم خود را در زمان گردش در این شهر از آب بیرون بکشند. کمتر کسی را می توانید در این شهر پیدا کنید که بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشد. این شهر امنیت زیادی دارد و حتی می توان آن را از استانبول امن تر دانست. این شهر به دلیل داشتن مراکز خرید بزرگ و بازارهای محلی مکانی مناسب برای خرید محسوب می شود.

از راه های دسترسی به این شهر می توان به خرید ارزان از سایت تور لیدر اشاره کرد. این شهر تا فرودگاه 14 کیلومتر فاصله دارد. برای دست یافتن به شهر می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی و اتوبوس های شهری استفاده کرد. فرودگاه تاکسی هم دارد که هزینه آن بسیار بالا است. این شهر بافتی طبیعی و تاریخی دارد و گردشگرانی با هر سلیقه را راضی می کند. برای داشتن یک سیم کارت در این شهر می توانید از اپراتورهای مختلفی که در آن وجود دارد مثل turkcell استفاده کنید. خرید سیم کارت در فرودگاه نیز امکان پذیر است.