معرفی شهر آنتالیا شامل اطلاعاتی است که مطالعه آنها موجب می شود که گردشگران پیش از شروع سفر خود آشنایی بیشتری درباره این شهر به دست آورند. آنتالیا سال های زیادی است که نه تنها مقصد سفر گردشگران ایرانی بلکه مورد توجه گردشگرانی از همه دنیا بوده است. آب و هوای دلپذیر، سواحل و طبیعت زیبا، مراکز خرید بزرگ و بناهای تاریخی از جمله جاذبه های این شهر برای گردشگران به شمار می روند. این شهر که در مجاورت دریای مدیترانه واقع شده است، محبوبیت زیادی در بین گردشگران برای شنا کردن و آفتاب گرفتن دارد. در ادامه درباره تاریخ، اقلیم و آداب و رسوم و فرهنگ مردمان آن اطلاعات بیشتری آورده شده است. ثبت نام در تور انتالیا از بهترین گزینه هایی است که می توان در زمان سفر به این شهر انتخاب کرد. 

معرفی شهر آنتالیا

تاریخچه شهر آنتالیا

معرفی شهر آنتالیا بدون در نظر گرفتن تاریخ این شهر ممکن نیست. قدمت این شهر به سیصد سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد شواهدی از زندگی در دوران پارینه سنگی در آن دیده شده است. این شهر زمانی جزئی از امپراتوری روم بوده است و در دوره بیزانس از محبوب ترین شهرهای دنیا بوده است. در دوران سلجوقی این شهر به عنوان پایتخت انتخاب شده است. این شهر همیشه سرسبز بوده است و به دلیل خاک حاصلخیزش کشاورزی در آن رونق فراوان داشته است. میوه های این شهر را در دوران امپراتوری روم به مصر صادر می کردند. افراد زیادی از قفقاز و بالکان به این شهر مهاجرت کردند که منجر به بالا رفتن جمعیت آن شد. از این شهر در افسانه های یونانی با اسم پام فیلیا نیز نام برده شده است.    

معرفی شهر آنتالیا نشان می دهد که این شهر از کهن ترین شهرهای آسیایی محسوب می شود و به علت موقعیت خوب جغرافیایی منطقه همواره مورد توجه حکومت های قدرتمند بوده است. با تشکیل امپراتوری عثمانی در این کشور این شهر به تصرف آنها در آمد. نیروی نظامی آتاتورک این شهر را از اشغال در آوردند و از آن زمان به بعد بخشی از جمهوری ترکیه به حساب می آمد. در بین شهرهای کشور ترکیه این شهر را می توان باقی مانده سه امپراتوری قدرتمند حاکم به شمار آورد. با قدم زدن در کوچه پس کوچه های این شهر می توان آثار به جای مانده از تاریخ را در آن مشاهده کرد.     

تاریخچه شهر آنتالیا

معرفی شهر آنتالیا و موقعیت جغرافیایی آن

معرفی شهر آنتالیا با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی آن دقیق تر است. این شهر را مرکز گردشگری این کشور می دانند. کل استان آنتالیا در کنار دریا قرار دارد و دارای بنادر و شهرهای باستانی بسیاری است که برخی از آنها مثل زانتوس در فهرست میراث جهانی قرار گرفته اند. مجاورت این شهر با دریای مدیترانه مهم ترین جذابیت آن است. مرسین و کارامان در شرق آنتالیا هستند. قونیه در شمال و اسپارتا و بوردور در غرب آن واقع شده اند. موغلا نیز در جنوب این شهر است و از جنوب غرب به کمر راه دارد.  

اب و هوا در این شهر مانند همه شهرهای ساحلی معتدل است. در فصل های بهار و تابستان دمای هوا بسیار دلپذیر است و گردشگران زیادی در شهر گردش می کنند. در زمستان بارش برف در این منطقه اتفاق نمی افتد. میانگین هوا در فصل تابستان و در فصل زمستان نشان می دهد که هوا در فصل های سرد سال برودت زیادی ندارد. ارتفاع آن از سطح دریا حدود 35 متر است و با کوه های توروس احاطه شده است.

فرهنگ و اداب و رسوم آنتالیا

برای معرفی شهر آنتالیا نیاز است که به فرهنگ مردمان این شهر نیز پرداخته شود. سمبل این شهر میوه پرتقال است. در آثار قدیمی این شهر نیز نقاشی هایی از پرتقال دیده می شود. در ورودی بیشتر مکان های عمومی این شهر پرتقال هایی از جنس چوب و پلاستیک وجود دارد. فرهنگ کشور ما با کشور ترکیه وجه اشتراک زیادی دارد. مردمان این کشور به ظاهر، پاکیزگی و آراستگی خود اهمیت زیادی می دهند. دوستی و آشنایی طولانی مدت را دوست دارند و در بند القاب نیستند. ممکن است در هنگام نامیدن افراد از اسم کوچک استفاده کنند یا واژه خانم و آقا را در ابتدا بیاورند که نشانه دوستی و نزدیکی است. 

در زمان دیدار دست همدیگر را می فشارند و پس از خرید مغازه دارها ممکن است خریداران را به چای دعوت کنند. بهتر است این دعوت را به خاطر احترامی که به شما گذاشته شده است قبول کنید. با صدای بلند با هم حرف می زنند و خیلی زود به این مسئله عادت خواهید کرد. برای رزرو تور این شهر می توانید به سایت تورلیدر مراجعه کنید.

تفریحات آنتالیا

غذاهای آنتالیا

معرفی شهر آنتالیا شامل غذاهای مخصوص این شهر و همچنین این کشور می شود. همان قدر که فرهنگ مردم این کشور به مردم ایران نزدیک است، غذاهای مشابه بین مردمان این کشور کم نیستند. در این شهر ساحلی به طور حتم مانند دیگر شهرها غذاهای دریایی سرو می شود که طرفداران زیادی دارند. به دلیل وجود باغ های زیتون فراوان در این منطقه استفاده از روغن زیتون در غذاها بسیار رایج است. از جمله این غذاها می توان به موارد زیر را اشاره کرد:

  • تاتلیس کاباب نوعی دسر شیرین است که با کدو حلوایی درست می شود. ترکیبی از ارده، شیره انگور، گردو و کنجد است.
  • کولاک ‌لی از پیش غذاهای معروف و خوش مزه است که در واقع نوعی سوپ مرکب از نخود فرنگی و گوشت است.
  • بورک از غذاهای ملی این کشور است که گوشت، سیب زمینی و سبزی های مخصوص را در خمیری نازک می پیچند.
  • کوله نیز نام یکی دیگر از غذاهای سنتی این شهر است که برای درست کردن آن از رب انار، لوبیا، نخود، ذرت، بلغور گندم و گردو استفاده می کنند.
  • تندیر کباب از غذاهای لذیذی است که با گوشت بره تهیه می شود و برای مزه دار کردن آن از آویشن استفاده می کنند.

پیش از خرید ارزان از سایت تور لیدر برای سفر به شهر آنتالیا می توانید به روش های مختلف اقدام کنید و گردشی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.