معرفی شهر وان که شهری مرزی بین ایران و کشور ترکیه است، اهمیت بسیار زیادی دارد. این شهر همواره مقصد سفر گردشگران ایرانی بوده و هست. این شهر قدمت زیادی دارد و نه تنها برای خرید کردن جای مناسبی است، بلکه جاذبه هایی هم دارد که نباید از آنها غافل شد. برای رفتن به شهر وان می توان به شیوه های مختلفی اقدام کرد و راه های زیادی برای مدیریت و کاهش هزینه های سفر به آن وجود دارد. شهر وان کوچک نیست، اما می توان در چند روز سفر برنامه ریزی شده از همه چیز در آن لذت برد. برای یافتن تورهای سفر به این شهر می توانید به سایت تورلیدر مراجعه کنید.

وان-تورلیدر-ترکیه-مسافرت-هتل-تور

اطلاعاتی برای معرفی شهر وان

برای معرفی شهر وان باید بدانید که این شهر در ساحل شرقی دریاچه ای به همین نام قرار دارد. یکی از دلایل پرطرفداران بودن این شهر در بین گردشگران ایرانی نزدیک بودن آن به مرز ایران است. وان از جمله شهرهای توریستی کشور ترکیه است که ترکیبی از سنت و مدرنیته را می توان در آن شاهد بود. این شهر در حال حاضر کردنشین است، اما در گذشته ارمنی ها در آن ساکن بوده اند. زبان مردمان این شهر نیز کردی است و درصد کمی از آنها به زبان ترکی صحبت می کنند.

معرفی شهر وان بدون گفتن از نمادهای آن ممکن نیست. از نمادهای این شهر می توان به صبحانه هایی که در رستوران ها سرو می شود اشاره کرد. این شهر با صبحانه های مخصوص و مفصلش در بین گردشگران شهرت دارد، همان طور که مردم محلی آن را می پسندند. یکی دیگر از نمادهای آن نیز گربه های اطراف دریاچه هستند که با چشم های تا به تایشان جذابیت زیادی برای گردشگران دارند.  

جاذبه های شهر وان

مدیریت هزینه ها برای سفر به شهر وان کار سختی نیست. به جای سفر هوایی می توان با قطار و اتوبوس هم خود را به آن رساند. یکی دیگر از موارد مهم درباره این شهر این است که برای ورود به آن به ویزا نیاز نیست. حتی امکان سفر با خودروی شخصی هم به این شهر وجود دارد.

از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریاچه وان مهم ترین جاذبه این شهر است که همه گردشگران برای دیدار از آن وقت می گذارند. روی این دریاچه جزیره ای به نام آختامار شکل گرفته است که کلیسایی تماشایی به همین نام هم روی آن قرار دارد. خوب است که برای تماشای همه این جاذبه ها زمان گذاشته شود.
  • قلعه وان از دیگر جاذبه های آن شهر است که بر بالای یک کوه قرار دارد و امروزه بقایایی از آن باقی مانده است.
  • آبشار مرادیه نیز از جاذبه های این شهر است و در فصل های بهار و تابستان از زیبایی ویژه ای برخوردار است. البته باید به این نکته مهم توجه داشت که فاصله آن از شهر وان 88 کیلومتر است.
  • اگر از علاقه مندان به گربه ها هستید، می توانید به خانه گربه های این شهر هم سری بزنید و از دیدن گربه های سفید آن لذت ببرید.
Travel-to-Van-Turkey-تورلیدر-turlider-travel

زمان سفر به شهر وان

برای معرفی شهر وان خوب است که درباره بهترین زمان سفر به آن و همچنین اقلیم آن اطلاعات بیشتری به دست آورده شود. در فصل بهار و تابستان این شهر دارای هوای مناسبی است و به خصوص بهترین موقع را می توان از اواسط خرداد تا اوایل تیر ماه در نظر گرفت. البته به دلیل این که در این مدت گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند، جمعیت زیادی در شهر دیده می شود. به همین دلیل هم می توان مواقع دیگر را برای سفر رفتن انتخاب کرد که با حجم بالایی از گردشگر در شهر مواجه نشد.

در زمستان آب و هوا سرد است، اما زمان کریسمس موقع خوبی برای استفاده از حراج ها برای خرید است. حال و هوای شهر در این زمان بسیار متفاوت است و با توجه به تفاوت فرهنگی برای سال جدید در ایران، این زمان می تواند بسیار مفید باشد. البته تعطیلات نوروز هم می تواند برای ما ایرانی ها زمان خوبی برای سفر به این شهر باشد. ممکن است هوا به مطبوعی روزهای گرم سال نباشد، اما می توان در مدت زمان طولانی این تعطیلات از این شهر حسابی دیدن کرد.  

محل اقامت گردشگران در شهر وان

برای انتخاب محل اقامت در سفر به نکات زیادی توجه می شود. از آنجا که رفت و آمد در شهر هزینه زیادی در بر دارد، بیشتر گردشگران سعی می کنند محل اقامتشان را نزدیک به جاذبه های دیدنی مد نظرشان انتخاب کنند. درست است که این شهر مانند دیگر شهرهای توریستی کشور ترکیه هتل های بسیار مجللی ندارد، ولی در کل امکان پیدا کردن محل مناسب برای اقامت در آن کار سختی نیست. هدف از سفر باید پیش از انتخاب هتل در این شهر مشخص شود. آنها که قصدشان از سفر به این شهر تنها خرید کردن باشد، بهتر است محل اقامتشان نیز در نزدیکی مراکز خرید باشد.

اما هتل ها در این شهر برای آنها که به دنبال آرامش و گذراندن تعطیلاتی همراه با آسایش هستند نیز مناسب اند. این افراد می توانند به سراغ محل هایی مانند نزدیک به دریاچه وان در این شهر بروند و در آنجا اقامت کنند. هتل دابل تری بای هیلتون از هتل های دور از شهر است که برای گذراندن تعطیلات بی دغدغه بسیار گزینه مناسبی تلقی می شود.  

Travel-to-Van-Turkey-تورلیدر-turlider-travel

مراکز خرید شهر وان

معرفی شهر وان بدون نام بردن از مراکز خرید آن چندان جذابیتی ندارد. ایرانی های زیادی برای خرید لباس و کیف و کفش برند به این شهر سفر می کنند. البته که برای خرید صنایع دستی به عنوان سوغاتی هم می توان به فروشگاه های آن سر زد. مراکز خرید قدیمی و مدرنی در این شهر دایر هستند که به طور حتم پاسخگوی نیاز به خرید گردشگران هستند. 

مرکز خرید وان از بهترین و مدرن ترین های مراکز خرید این شهر محسوب می شود. آیدین پریهان و مرکز خرید ترکوآز از دیگر مراکزی هستند که می توان برای خرید اجناس مختلف به آنجا رفت. بازار شهر وان هم برای خرید مناسب است و هم می توان با گشت زدن در آن از سفر لذت بیشتری برد.