معرفی شهر استانبول و شناخت آن به کار گردشگرانی می آید که قصد سفر به این شهر را داشته باشند. مهم است که هر گردشگری پیش از شروع سفر خود اطلاعاتی را درباره شهر مورد نظرش به دست آورد. باید بداند که چه چیزی در آنجا در انتظار او خواهد بود و چگونه می تواند از وقتش به بهترین شکل استفاده کند. استانبول از آن شهرها است که آوازه اش به همه دنیا رسیده است. شهری که هم می توان در آن به دیدار مکان های تاریخی و باستانی رفت و هم می توان از طبیعت زیبای آن لذت برد. هم طعم غذاهای جدیدی را در آن چشید و هم با فرهنگی غنی آشنا شد.  

معرفی شهر استانبول تورلیدر رزرو هتل تور

تاریخچه استانبول

در معرفی شهر استانبول باید گفت که قدمتی 2500 ساله دارد. در گذشته با نام قسطنطنیه شهرت داشته است و آثار تاریخی بسیاری از دوره عثمانی در آن باقی مانده است. یکی از جذابیت های این شهر برای گردشگران این است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا واقع شده است. پلی به نام بسفر این دو قسمت را به هم وصل کرده است. این شهر پر جمعیت و پر جنب و جوش است و دیدنی های مدرن آن را می توان هم پایه دیدنی های باستانی در آن دانست.   

از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر می توان به فرهنگ و اداب و رسوم ویژه مردمان آن اشاره کرد. در واقع، همه چیز در این شهر زیبا و تماشایی آماده پذیرایی از گردشگران است، به طوری که آن را پایتخت فرهنگی اروپا نیز معرفی کرده اند. شهری که نه تنها برای ما ایرانی ها بلکه برای همه مردم دنیا جذابیت های فراوانی را در خود جای داده است.

معرفی غذاهای استانبول

معرفی شهر استانبول به مکان های دیدنی آن ختم نمی شود و مانند همه شهرهای توریستی دنیا دارای جاذبه های خوراکی نیز هست. غذاهای این شهر علاوه بر تنوعی که دارند بی شباهت به غذاهای ایرانی نیستند. در پخت غذاهای این شهر از موادی مانند گوشت قرمز و مرغ و غذاهای دریایی استفاده می شود. در میان آنها می توان فهرست بلند بالایی از انواع کباب ها را در منوهای رستوران ها مشاهده کرد. انواع خورش های گوشتی و کوفته ها را نیز می توان در این شهر امتحان کرد و طعم های جدیدی را در زیر دندان چشید.

اگر در تور استانبول همه وعده های غذایی بر عهده خود گردشگر باشد، یکی از بهترین گزینه های خوراکی برای او غذاهای خیابانی است که هم ارزان تر هستند و هم آماده شدن آنها زمان زیادی از او نخواهد گرفت. از جمله این نوع خوراکی ها می توان به بلال کبابی، سیمیت، میدیه دولما و بلوط بوداده اشاره کرد.

استانبول

آب و هوای استانبول

اب و هوا در شهر استانبول به شکلی است که در همه فصل های سال می تواند پذیرای گردشگران باشد. در فصل بهار روزها گرم تر و شب ها خنک تر است و شاید یکی از بهترین فصل ها برای سفر به این شهر باشد. تعطیلات نوروز در ایران تعداد زیادی گردشگر از کشور ما دیدار از استانبول را به بقیه شهرهای این کشور ترجیح می دهند. روزهای تابستانی در این شهر گرم و شرجی است و گردشگران بیشتر به سمت سواحل کشیده می شوند. خنکای هوا در فصل پاییز این شهر دلچسب است و باران های کوتاه و پرشتاب آن ممکن است گردشگران را غافلگیر کنند.  

به دلیل سرمای شدیدی که در این شهر وجود دارد و بارش های برف فراوان، در زمستان مکان مناسبی برای لذت بردن از ورزش های زمستانی و به ویژه اسکی است. ممکن است در معرفی شهر استانبول کمتر به این جنبه آن پرداخته شود که در فصل سرما هم می توان هم از خلوتی شهر لذت بیشتری برد و هم پیست های بی نظیر آن را امتحان کرد.  

امنیت شهر استانبول

امنیت یکی از مهم ترین مسائل برای گردشگران در معرفی شهر استانبول است. این شهر امنیت خوبی دارد، اما نمی توان منکر دزدهایی شد که هدف آنها گردشگران هستند. این شهر شلوغ و پر جمعیت که روزانه تعداد زیادی توریست در آن به گردش می پردازند، بستر مناسبی برای دزدی است و به همین دلیل هم خوب است که گردشگران از به دنبال داشتن اشیای قیمتی و در معرض دید پرهیز کنند و در صورت امکان پول نقد زیادی با خود به همراه نداشته باشند. در زمان رزرو و انتخاب هتل استانبول هم باید به این موضوع توجه شود و نباید به سراغ محله هایی رفت که امکان دزدی در آنجا بالاتر است. رعایت نکات امنیتی در زمان سفر در تنها در این شهر بلکه در همه شهرها لازم است و تعداد وسایل گردشگر باید طوری باشد که نگهداری از آنها از کنترل او خارج نباشد.

و نقل عمومی در استانبول

حمل و نقل عمومی در استانبول

در زمان معرفی شهر استانبول خوب است که به وضعیت حمل و نقل آن هم توجه شود. وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر دارای شرایط بسیار خوبی است. به همه مناطق دور و نزدیک این شهر می توان با این وسایل دسترسی پیدا کرد. داشتن استانبول کارت مانند کارت متروی تهران بسیار کمک کننده است و برای استفاده و سوار شدن در وسایل نقلیه عمومی لازم است. این کارت های الکترونیکی در بسیاری از فروشگاه ها قابل تهیه هستند. مترو از جمله وسایلی است که طرفداران زیادی دارد و گردشگران بسیاری برای رسیدن به مقصد از این وسایل استفاده می کنند. در سایت تورلیدر می توان با توجه به فهرست دیدنی ها وسایل حمل و نقل عمومی را برای دسترسی به آنها پیدا کرد.  

اتوبوس گزینه بعدی برای جا به جا شدن در شهر است. وسیله ای که با آن می توان به نقاط مختلف شهر رفت و برگشت و در هزینه های سفر صرفه جویی کرد. تاکسی هم برای همه مسیرها در دسترس است، اما در دسته وسایل نقلیه عمومی گران تر قرار می گیرد. دولموش هم از دیگر وسایل حمل و نقل است که بی شباهت به یک ون کوچک نیست و دارای هشت نفر ظرفیت است. با خرید ارزان از سایت تور لیدر می توان برای انتخاب مسیرها نیز دقت کرد. برای گذر و رسیدن به برخی مکان ها لازم است که از قایق و کشتی استفاده شود.