اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که برای شما فرقی نمی کند در کدام فصل از سال به سفر بروید، پس حتما باید به قیمت بلیط هواپیما در ماه های مختلف سال توجه داشته باشید. بلیط های هواپیما در فصول مختلف سال به صورت متفاوت قیمت گذاری می شوند. اما ارزان ترین فصل برای خرید بلیط چه فصلی است؟ در چه ماهی از سال برای خرید بلیط های هواپیما داخلی و خارجی اقدام کنیم که خیالمان از نظر ارزان بودن بلیط راحت باشد؟ برای اینکه به پاسخ این سوال خود برسید و یک سفر مقرون به صرفه تری داشته باشید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

بلیط هواپیما داخلی و خارجی در چه فصلی ارزانتر است؟-تورلیدر-رزرو آنلاین-بلیط هواپیما

آیا فصل روی قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی تاثیر دارد؟

اگر اهل سفر باشید، احتمال اصطلاح لو سیزن و های سیزن را شنیده اید. این دو اصطلاح برای افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، اصطلاحات عجیب و غریبی نیستند! اما اجازه دهید تا بیشتر در مورد آن ها صحبت کنیم. «لو سیزن» اصطلاحی است که برای فصولی از سال گفته می شود که میزان حجم مسافر به یک مقصد خاص کمتر است. در مقابل «های سیزن» یکی از شلوغ ترین فصل ها برای سفر به یک مقصد خاص است.

هر مقصدی که برای سفر انتخاب می کنید دارای یک «های سیزن» و «لو سیزن» مخصوص به خود است. نمی توان برای هر مقصد خارجی و داخلی، یک لو سیزن و های سیزن مشخص را تعیین کرد. اما قطعا این دو فصل روی قیمت بلیط های هواپیما تاثیر بسیار زیادی دارند. بنابراین، فصل از دو جهت روی قیمت بلیط های هواپیمای مقصد خاص تاثیر می گذارد. اولین جهت شرایط آب و هوایی مقصد در آن فصل است. دومین جهت نیز میزان ازدحام و شلوغی شهر در فصل مورد نظر می باشد.

ارزان ترین فصل برای خرید بلیط هواپیما داخلی

اگر به دنبال یک سفر داخلی خوش قیمت هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که برنامه ریزی سفر خودتان را در روزها و ایام غیر تعطیل انجام دهید. عید نوروز، تابستان، تعطیلات مناسبتی و …، جزء ایام بسیار گران قیمت برای سفر هستند. همچنین قیمت بلیط هواپیما داخلی برای روزهای آخر هفته مانند پنج شنبه و جمعه بیشتر است. اگر بتوانید در روزهای اول هفته و غیر تعطیل بلیط بخرید، هزینه های شما به شدت کاهش پیدا خواهند کرد.

ارزان ترین فصل برای خرید بلیط هواپیما خارجی

وضعیت برای خرید بلیط هواپیما خارجی فرق می کند. هر یک از مقصدهای خارجی دارای شرایط آب و هوایی خاصی هستند. طبیعتا مسافران این کشورها به دنبال یک شرایط آب و هوایی ایده آل هستند تا بتوانند با آرامش خاطر سفر کنند. هر زمانی که شرایط آب و هوایی مناسبی برای مقصد گردشگری مورد نظر وجود داشته باشد، قیمت بلیط هواپیما برای آن مقصد نیز افزایش می کند. حالا چطور ارزان ترین فصل را برای خرید بلیط پرواز انتخاب کنیم؟ جواب ساده است! شما باید به سراغ زمان هایی بروید که مسافران به کشور سفر نمی کنند.

قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی-تورلیدر-رزرو آنلاین-بلیط هواپیما-تور لیدر-TOURLIDER

چطور متوجه شویم که ارزان ترین فصل برای مقصد ما چه فصلی است؟

با کمی تحقیق و مقایسه قیمت بلیط های هواپیما در سایت تورلیدر، می توانید متوجه شوید که ارزانترین فصل برای سفر خارجی و داخلی چه فصلی است؟ مقصد مورد نظر شما تاثیر بسیار زیادی روی این موضوع دارد. در یک قاعده کلی برای مقصدهای گرم مانند شهرهای جنوبی کشور ایران از جمله کیش، قشم و شهرهای خارجی از جمله دبی، فصل تابستان جزء فصل های ارزان است. برای مقصدهای سرد و معتدل مانند مشهد، استانبول و مقصدهای دیگر، فصل پاییز و زمستان جزء ارزان ترین فصل ها محسوب می شوند.

قیمت بلیط پرواز در فصل بهار

فصل بهار یکی از خوش آب و هواترین فصل ها برای سفر است. فرقی نمی کند که مقصد شما برای سفر در فصل بهار کجاست، در هر صورت این سفر قطعا برای شما لذت بخش خواهد بود. گران ترین قیمت بلیط برای عید نوروز است. به هر مقصدی که بخواهید سفر کنید، قیمت بلیط هواپیما در نوروز بسیار بالا است. اما کم کم هر چقدر به فصل تابستان نزدیک تر می شویم، قیمت بلیط هواپیما نیز کاهش پیدا می کند.

قیمت بلیط پرواز در فصل تابستان

تابستان اوج شلوغی سفرها است. اکثر مردم به دلیل تعطیلی مدارس و شرایط خوب آب و هوایی، فصل تابستان را برای سفر خودشان انتخاب می کنند. قیمت بلیط هواپیما در فصل تابستان معمولا بالا است. مگر اینکه مقصد شهرهای جنوبی و کشورهای گرم مانند دبی باشد.

قیمت بلیط پرواز در فصل پاییز

قیمت بلیط هواپیما در فصل پاییز معمولا متوسط است. به دلیل اینکه در این فصل اکثر خانواده ها درگیر مدارس بچه ها می شوند، سفر به شدت کاهش پیدا می کند و آژانس های مسافرتی برای جبران خسارات مجبور به ارائه بلیط های پرواز با قیمت ارزان تر هستند. این قاعده کلی برای همه پروازهای خارجی و داخلی است.

قیمت بلیط پرواز در فصل زمستان

فصل زمستان یکی از فصل های کم رفت و آمد و کم سفر است. اکثر مردم به دلیل سرمای هوا، دغدغه امتحانات بچه ها و همچنین خانه تکانی عید به سفر نمی روند. البته از حق نگذریم، سفر به جنوب در اواخر زمستان بسیار متداول است. قیمت بلیط هواپیما در فصل زمستان برای مقصدهای داخلی و خارجی که هوا مطبوع است، نسبتا گران است؛ اما باز هم قیمت آن به عید نوروز نمی رسد.

سایت تولیدر برای رزرو بلیط هواپیما ارزان-تور لیدر-خرید آنلاین-بلیط هواپیما-تور لیدر-TOURLIDER

سایت تورلیدر و امکان مقایسه قیمت بلیط های هواپیما در فصول مختلف سال

یکی از بهترین راه ها برای داشتن سفر مقرون به صرفه و کم هزینه تر، کاهش هزینه های خرید بلیط هواپیما است. سایت تورلیدر، امکان مقایسه قیمت بلیط های هواپیما را به بهترین شکل ممکن فراهم کرده است. در تورلیدر می توانید با توجه به مقصد خودتان، قیمت بلیط های هواپیما را در تاریخ های معین مشاهده کنید. سپس با کمی تحقیق و بررسی متوجه می شوید که کدام فصل های سال برای رزرو بلیط و هتل انتخاب بهتری اند.

سایت تورلیدر به عنوان معتبرترین سایت خرید بلیط هواپیما، امکان استرداد آنلاین بلیط را نیز به شما می دهد. بنابراین، اگر به هر دلیلی تاریخ سفر شما تغییر کرد، می توانید از طریق این سایت بلیط خودتان را کنسل کنید. پشتیبانی 24 ساعته در کنار قیمت ارزان بلیط های هواپیما در این سایت، باعث شده تا بتوانیم آن را به عنوان بهترین و ارزانترین سایت خرید بلیط هواپیما بشناسیم.