تور یکروزه کاخ سعدآباد

0 (No Review)
تهران-کاخ سعد آباد
From: تومان300.000
0
(0 review)
Check

مدت زمان

یکروزه

نوع گشت

تاریخ مشخص

ظرفیت تور

25 people

زبان های محلی

Farsi

توضیحات

مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد

 مجموعه‌ای ۱۱۰ هکتاری در شمال شهر تهران است که توسط شاهان در دوره قاجار و دوره پهلوی، بنیانگذاری شده و گسترش یافت. این مجموعهٔ تاریخی دارای چند هکتار جنگل طبیعی به همراه چندین کاخ، عمارت، موزه، ساختمان‌های متعدد، قنات‌، باغ‌، گلخانه‌ و خیابان است. این مجموعه در ناحیه شمیران، در مجاورت دربند و در دامنه رشته‌کوه البرز ساخته شده‌است.

این مجموعه از شمال با کوه‌های البرز، از شرق با گلاب‌دره، از غرب با ولنجک و از جنوب با تجریش همسایگی دارد. رودخانه جعفرآباد از وسط محوطه کاخ می‌گذرد. میانگین دمای سالانه این منطقه ۱۲٫۹ درجه سانتیگراد برآورد شده‌است و در ارتفاع ۱۶۵۰ تا ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. در دوران رضاشاه، سراسر باغ سعدآباد از رودخانه دربند مشرف می‌شد ولی در دوران محمدرضا شاه برای دادن آب رودخانه در نیمی از شبانه‌روز به مردم و کافی نبودن این میزان آب رودخانه برای آبیاری سراسر مجموعه از دوازده رشته قنات قدیمی و نوبنیاد استفاده شد.

پس از انقلاب ۱۳۵۷، این مجموعه به شکل موزه درآمد و کاخ کنونی ریاست جمهوری در کنار این مجموعه قرار دارد. در حال حاضر چندین کاخ و ساختمان این مجموعه در اختیار نهاد ریاست‌جمهوری ایران است.

تاریخچه

مجموعه سعدآباد چهار دوره تاریخی قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و پس از انقلاب ایران را سپری کرده‌است. سعدآباد در دوره قاجار ساخته شد و سکونت‌گاه تابستانی (ییلاق) شاهان این سلسله بود. پس از کودتای ۱۲۹۹ و تصرف آن توسط خاندان پهلوی ساختمان‌های متعددی در آن ساخته شدند که بالغ بر ۱۸ کاخ در ابعاد مختلف می‌شوند. هر یک از ساختمان‌ها محل سکونت یکی از افراد خاندان پهلوی بوده‌است. محمدرضا پهلوی نیز در دهه ۱۳۵۰ در این مکان سکنی گزید که در اوایل سلطنت او ساخت آن به پایان رسید.جدیدترین کاخ این مجموعه نیز کاخ لیلا پهلوی است که متعلق به کوچکترین دختر محمدرضا پهلوی بود و امروزه، موزه آبکار نام گرفته‌است.


برنامه سفر

صبح باهم از درب سعدآباد به سمت کاخ رفته و روایت زندگی رضاخان میرپنج تا رضا شاه پهلوی را میشنویم. به سمت موزه هنرهای زیبا رفته و از آن بازدید مکنیم. سپس به سمت کاخ ملت رفته و از معماری کاخ و از محل اختصاصی زندگی محمدرضا پهلوی دیدن میکنیم. در ادامه به سمت موزه ظروف و موزه پوشاک میرویم و در این دو موزه زندگی خواهر دوقلوی محمدرضا و خواهر بزرگترش را روایت میکنیم. موزه برادران امیدوار را بازدید کرده و از دل طبیعت زیبای سعدآباد گذر میکنیم تا به کاخ اختصاصی رضاشاه پهلوی برسیم. در این حین از لایه های زندگی پر فراز و نشیب رضا خان میرپنج پرده برمیداریم. در نهایت با لبی خندان و خاطراتی خوب کاخ گردی خود را به پایان میبریم.

 


لوازم مورد نیاز

  • کفش طبیعتگردی
  • صندل طبیعتگردی
  • کوله پشتی یکروزه
  • کارت شناسایی معتبر
  • عینک و کلاه آفتابی
  • داروهای شخصی

نکات برجسته

  • گشت و گزار در کاخ زیبای سعدآباد و بازدید از موزه های آن

موارد شامل / غیر شامل

  • تورلیدرهمراه

languages

Farsi

شرایط کنسلی

تور غیرقابل استرداد می باشد

لوکیشن

تهران

موقیت گشت و بومگردی

تهران-کاخ سعد آباد
از: تومان300.000
Total
تومان0

دیگر گزینه های پیشنهادی