تور ماسال ییلاق اولسبلنگاه

0 (No Review)
ماسال -اولسبلنگاه
From: تومان2.200.000
0
(0 review)
Check

مدت زمان

دو روزه

نوع گشت

تاریخ مشخص

ظرفیت تور

25 people

زبان های محلی

Farsi

توضیحات

ماسال کجاست؟

در 50 کیلومتری رشت، وسط کوه‌های تالش، منطقه‌ایست که به خاطر ییلاقات سرسبز و تشکیل اقیانوس ابر، به یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر تبدیل شده است. احتمالا اسم ماسال یه گوش شما خورده است. اگر تا به حال به ماسال سفر نکرده‌اید بار و بندیل ببندید و نگران مسافت نباشید، از تهران تا ماسال فقط 380 کیلومتر فاصله است

ییلاق اولسبلنگاه ماسال یا اولاسبلانکا ماسال

هر چیزی که شما را عاشق زندگی روستایی کند، در این روستا می‌توانید ببینید. بعد از اینکه شبی را در کلبه‌ای چوبی زیر آسمان پرستاره به خواب رفتید با صدای پرندگان از خواب آرام برمی‌‌خیزید. هر چه زودتر از کلبه بیرون بیایید تا فرشی از ابرها را زیر پایتان ببینید. در ادامه روز خودتان را برای خوردن آب چشمه و غذای محلی آماده کنید. اینجا همان روستای خوش آب و هوایی است که مردم ماسال، تابستان‌های خود را در کلبه‌های چوبی آن سپری می‌کنند.

ویژگی‌های اولسبلنگاه

اولسبلنگاه یک نام تالشی بوده و از دو بخش اولس و بلنگاه تشکیل شده‌است. اولس به معنای درخت «ممرز» و بلنگاه به معنای جای بلند و ترکیب این دو با یکدیگر، به جایگاه رویش درخت ممرز اشاره می‌کند.

ممرز درختی زیبا و بومی جنگل‌های اروپایی است که ارتفاع آن بین 15 تا 25 متر است. این درخت در جنگل‌های هیرکانی‌  به فراوانی دیده‌می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، جنگل‌های هیرکانی یکی از منحصربه فردترین نوع جنگل‌ها در دنیاست که قدمتی 25 تا 50 میلیون سال دارند. عده‌ای این جنگل‌ها را به عصر دایناسورها نسبت می‌دهند. این جنگل‌ها تمام نیم کره‌ی شمالی زمین را در برگرفته بودند، اما در عصر یخبندان آن گستردگی خود را از دست دادند. پس از پایان عصر یخبندان دوباره گسترش یافتند. تنوع گونه‌های گیاهی، پرندگان و حیواناتی که در جنگل‌های هیرکانی زندگی می‌کنند بسیار متنوع است، به گونه‌ای که نزدیک هفت و نیم میلیون نفر در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند. بیست هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی در آذربایجان و دو میلیون هکتار آن در ایران وجود دارد. این جنگل‌ها در تیرماه 1398 در فهرست یونسکو به عنوان میراث تاریخی و طبیعی ایران ثبت شد. با ثبت جنگل‌های هیرکانی  این اثر بیست و چهارمین مورد از میراث تاریخی و طبیعی ایران است که در فهرست یونسکو قرار می‌گیرد.

در سفر به این ییلاق شما امکان پیاده‌روی در قسمتی از جنگل‌های هیرکانی را دارید و محل کشته شدن «میرزا کوچک خان جنگلی» را از نزدیک مشاهده خواهیدکرد.

این تنها ویژگی اولسبلنگاه نیست! اسبان وحشی که در دشت‌های اولسبلنگاه در حال دویدن و چرا و حتی بازیگوشی هستند یکی دیگر از زیبایی‌های است که می‌توانید در این ییلاق مه‌آلود از نزدیک مشاهده کنید. تصویر بی‌نهایت زیبا و دلچسب که شاید فرصتش یک بار برای هرکس پیش نیاید. پس شانس خودتان را امتحان کنید!

البته در این روستای دوست‌داشتنی تمام اسب‌ها وحشی نیستند، اهالی روستا اسبان اهلی نیز دارند که از آن‌ها هم به عنوان مرکب و هم منبع درآمد استفاده می‌کنند. اگر اسبان و اسب سواری را دوست دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی اندکی یکی از اسب‌های اهلی را اجاره کرده و از آن‌ها سواری بگیرید.

در ییلاق اولسبلنگاه شما در مه غوطه‌ور هستید. تصور کنید که در ارتفاع تقریباً 2000 متری از دریا در هوای مه‌آلود ایستاده‌اید، دریا در زیر پایتان است و در حال تماشای چشم انداز روستا و مراتع پرشیب، کلبه‌های چوبی و… هستید. قطعاً افق روبروی چشمان شما در چنین شرایطی بی‌نظیر خواهد بود. توصیه می‌شود به هیچ وجه دوربین عکاسی خود را در چنین فضایی فراموش نکنید.

از جمله برخی مناطق طبیعی و گردشگری این منطقه که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، عبارتند از: غارطبیعی آویشو شاندرمن، آبشار وَزَن، منطقه جنگلی طاسکو، سورکوم، آری دول، شالماء، چسلی، ییلاق تلارگاه، ییلاق خندیله پشت، ییلاق بیلگاه دول، ییلاق مورجونه ییلاق، اسپی دشت، ییلاق رشته پشت، ییلاق مولومه بند، ییلاق شنبه راه، ییلاق اولسبلنگاه، ییلاق واشیار، ییلاق سی فی، ییلاق نمنه پشت، ییلاق سوچاله، ییلاق دشته و دریاچه خشکه دریا


برنامه سفر

شبانه برای بازدید از ییلاقات زیبای اولسبلانگاه به سمت ماسال می‌رویم.
حدود 6 ساعت در وسیله نقلیه

پس از رسیدن به ماسال برای صرف صبحانه به اقامتگاهمان خواهیم رفت. بعد از صرف صبحانه راهی ییلاقات اولسبلانگاه و سوئه چاله خواهیم شد. ساعاتی را در ارتفاعات منطقه می‌گذرانیم. شاهد مناظری آنچنان زیبا هستیم که گویی در ارتفاعات بهشت به سر می‌بریم. پس از عکاسی و پیاده روی در ییلاقات برای صرف ناهار به اقامتگاهمان باز می‌گردیم. لذت صرف غذاهای گیلانی در کلبه زیبایمان را خواهیم داشت و پس از استراحتی کوتاه برای قدم زدن در جنگلهای باطراوت  و دیدار از آبشار چسلی راهی خواهیم شد. شب مانی و صرف شام برنامه شبانگاهمان است.
 حدود 3 ساعت پیاده روی با شیب ملایم در طبیعت
صبحانه در خانه محلی ناهار در خانه محلی  شام در خانه محلی اقامت در خانه محلی
روز آخر پس از صرف صبحانه راهی ییلاقات اسبه ریسه می‌شویم. پیاده روی در قلب جنگلهای هیرکانی، استفاده از خنکای آب و صدای جریان رودخانه خالکایی برای ساعاتی ما را از دنیای پرهیاهوی اطرافمان جدا می‌سازد. به اقامتگاهمان بازمی‌گردیم و ناهار را میل می‌کنیم. سپس آماده بازگشت به تهران خواهیم شد. آلبوم خاطرات این سفر با خرید کلوچه‌های شیرین فومنات به پایان می‌رسد.
حدود 1 ساعت پیاده روی با شیب ملایم در طبیعت
صبحانه و ناهار در خانه محلی 

لوازم مورد نیاز:

لباس مناسب فصل

لباس گرم

کفش راحت

کارت شناسایی

دارو ولوازم شخصی

موارد شامل / غیر شامل

  • صبحانه
  • ناهار
  • شام
  • اقامتگاه
  • ترانسفر
  • بیمه
  • تورلیدرهمراه
  • تجهیزات کمپینگ

languages

Farsi

شرایط کنسلی

تور غیرقابل استرداد می باشد

موقیت گشت و بومگردی

ماسال -اولسبلنگاه
از: تومان2.200.000
Total
تومان0

دیگر گزینه های پیشنهادی